Projektowanie identyfikacji wizualnej firm

Firma chcąca odnieść rynkowy sukces nie może ignorować dwóch ważnych kwestii – marketingu oraz public relations. Obie sfery składają się z wielu elementów, które należy mieć na uwadze i nie ma w tym raczej nic zaskakującego. Jeśli rzeczywiście tak jest, warto postawić na rozwiązanie, które pozwoli uzyskać wszelkie pożądane efekty wizerunkowe, a jednocześnie będzie w pełni profesjonalne i zgodne ze standardami obowiązującymi w świecie budowania pozytywnego wizerunku biznesu. W układance identyfikacja wizualna zwyczajnie musi się znaleźć i ważne jest, aby jej opracowanie stało na odpowiednim poziomie. Pomocą służą oczywiście firmy zajmujące się reklamą i PR, a więc w największym stopniu agencje marketingowe. Na rynku działa ich wiele, więc z wyborem kłopotów nie będzie. Trafnie zaprojektowana corporate identity nie może wisieć „w próżni”. Zawsze powinna być ściśle dopasowana do charakteru firmy, jej profilu działania, oferty w zakresie towarów lub usług. Planowanie musi więc zająć nieco czasu i nie ma tu miejsca na schematyczne działania. Błędem, który czasami popełnia się w ramach działań reklamowych i wizerunkowych jest stosowanie schematów. Znajdą się takie, które faktycznie w pewnych wąskich obszarach są uniwersalne, ale nie da się w oparciu o nie wykreować efektywnej kampanii czy zbudować trafnej CI. Każde z działań powinno być ściśle dopasowane do specyfiki klienta – najczęściej firmy z danej branży.

Identyfikacja musi mieć indywidualny charakter Udany projekt musi zawierać w sobie wszystkie ważne składniki. Trzeba tutaj wskazać kolory, czcionki, logo, wygląd materiałów reklamowych i informacyjnych, jeśli to zasadne także strojów pracowników. Weźmy za przykład sieć sklepów. Identyfikacja wizualna w ich przypadku musi być spójna. Często pojawia się jeden dominujący kolor, do tego logo i format czcionki. Wskazane jest, by nie stosować czcionek gotowych, ale raczej projektować fonty od podstaw. Dzięki temu uda się wypracować efekt niepowtarzalności, która dla marki ma zawsze niemałe znaczenie. Pracownicy noszą ubrania – brandowane i jednolite pod względem fasonu i kolorów. Kreowaniu corporate identity może rzecz jasna towarzyszyć cykl badań fokusowych, które mają na celu zweryfikować, jak dana koncepcja jest odbierana przez odbiorców z zewnątrz. Stosunek badanych pokaże, czy identyfikacja wizualna idzie w pożądanym kierunku. Ważne są takie jej cechy jak czytelność i spójność, ponieważ bez tego trudno będzie wypracować kompletny zestaw atrybutów. Jest bardzo niewskazane, aby CI była „rozbita” na kilka samodzielnych segmentów, jakie trudno jest połączyć wspólnym mianownikiem.

Właśnie ten mianownik jest tu szalenie istotnym aspektem.

Sprawujemy monitoring social media czyli tzw. social listening Naklejki z QR kodem https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/23-naklejki-z-qr-kodem Drukarnia Booklet